Undertøyskuffen, RyggeStorsenter
Rygge Storsenter

Undertøyskuffen har vist at det umulige er mulig

Alle som har forsøkt seg med spesialbutikker i Norge vet hvor vanskelig det kan være i kampen mot de store kjedene. Men de to damene som står bak Undertøyskuffen har vist at det går an. Butikken på Rygge Storsenter har nylig feiret sine første fem år.

Jeanine Myhr forteller at de er både glade og stolte over det de har fått til.

– Ute i verden er det helt vanlig med spesialbutikker. I Norden derimot er det de store kjedebutikkene som regjerer. Butikker som har litt av alt familien trenger. Da blir det vanskelig å starte opp spesialbutikk, sier hun.

En helt ny bransje
Likevel var det akkurat det hun og venninnen Kristin Mehren gjorde for fem år siden. 

– Egentlig er jeg utdannet frisør, mens Kristin er blomsterdekoratør. Vi hadde begge lyst til å gjøre noe annet, og så spurte vi moren min som driver Panduro på Rygge Storsenter om hun hadde noen ideer. Hun fortalte at det var ledig lokale her og at Rygge Storsenter den gang manglet både undertøysbutikk og butikk for barneklær. Dermed valgte frisøren og blomsterdekoratøren å satse på undertøy, ler Jeanine Myhr.

Fremtiden er lys
Og til tross for litt tøffe perioder så lever Undertøyskuffen bedre enn noen gang etter fem år.

– Det siste året har vært veldig bra. Så bra at vi ser svært så lyst på fremtiden. Det vi scorer på er at vi har gjeninnført den gode gammeldagse servicen. Alle kunder som kommer inn i butikken skal bli sett med en gang og få den hjelpen de trenger. Det merker vi at veldig mange setter stor pris på. 

– Vi opplever også at stadig flere setter pris på at det finnes spesialforretninger hvor de kan få kvalitetsprodukter, hvor det er er kompetanse og et stort utvalg til mennesker i alle aldre og størrelser. Når det er sagt så savner vi de yngre kvinnene. Hovedtyngden av kunder er nok 40 år og eldre, i tillegg til en del menn da som gjerne vil kle om damene sine.

Rikt utvalg
Jeanine Myhr forteller at den 120 kvadratmeter store butikken deres inneholder et rikt utvalg av produkter.

– Vi har ikke bare undertøy, men også et stort utvalg i flott badetøy. Undertøysskuffen har også et godt utvalg i nattøy og morgenkåper.  Selv om jenter utgjør den desidert største gruppen kunder så har vi faktisk også undertøy til menn.

Brystkreftoperert produkter
Eierne av Undertøysskuffen er også stolte av at de har et utvalg undertøy og badetøy til brystkreftopererte.

– For kvinner som har fjernet et eller begge brystene er det også veldig viktig å kunne ha fint undertøy som de føler seg vel i og som de kan pynte seg med. Jeg vet ikke om så mange butikker som fører undertøy og badetøy til dem. Ofte er det sånn at de må på apotekene for å kjøpe den type undertøy, og da blir det kanskje ikke så veldig raffinert men mer basic produkter. Bhene til brystkreftopererte har lommer hvor man kan legge inn puter, forklarer Jeanine Myhr som understreker at service står i fokus for alt de gjør.

Tore Kubberød (tekst)
Jørn Mortensen (foto)

Undertøyskuffen har vist at det umulige er mulig

Siste

To Top