Hvordan trene effektivt?

Det å komme i gang med trening er ikke alltid lett. Dette fordi media ofte har veldig forvirrende informasjon å komme med. Det vi anbefaler er å finne en aktivitet du faktisk har lyst til å holde på med. I denne artikkelen skal vi komme med noen forslag til hva du kan gjøre for å få i gang treningslysten og motivasjonen ikke minst.

Motivasjon

Elsker du å svømme? Så svøm. Hater du å løpe? Ikke løp. Det er jo så enkelt som det. Litt trening er bedre enn ingen trening. Man kommer så utrolig mye lengre med god motivasjon og faktisk lyst til å trene.

Hvis du er opptatt av resultater kan du prøve intervalltrening som er kort og intens trening. Det å trene trenger ikke å ta lang tid. Det er det flere bevis på. Dette gjør det mye enklere å få treningen gjennomført.

3 x 10 minutter

Noen ganger kan det være et ork å komme seg ut døra fordi man vet at man gå en lang tur for å få nok trening, men hvorfor ikke dele det opp? Det å gå 3 turer som varer i cirka 10 minutter er bedre enn å ikke gå på tur i det hele tatt.

Kom deg ut

Det å bare ta seg en tur ut uten å fokusere på resultater er også en god treningsøkt i seg selv. Det å gå opp et fjell sammen venner eller bare ta seg en runde rundt den lokale innsjøen. Det trenger ikke å være resultatbasert.

Meld deg på en sport

Det å melde seg på en sport kan være utrolig givende. Ikke bare grunnet fellesskapet, men også grunnet treningen. Det er lettere å motiveres til å trene når andre gjør det.

Hva er dine beste treningstips? Er det noe spesielt som får deg motivert?